Boires d’advecció (V)

marzo 4, 2015

Des d’ahir de vesprada les boires d’advecció són les protagonistes de l’oratge. Una boira típica de primavera en les nostres latituds, quan es barregen dos masses d’aire de característiques diferents: una càlida i un altra més freda i carregada d’humitat.

Boira d'adveccio

La superficie de la mar es troba a 17 graus i en bufar el vent des de mar cap a terra des d’ahir a migdia impulsa aire humit cap a la costa que en topetar-se amb la massa més càlida que hi ha sobre la superficie terrestre es produeix ràpidament la condensació i la formació de boires.

13cAlacant

Xabiia

 

En esta imatge que ens envia Jumi Beneito des de Bocairent podem apreciar com les boires es queden en les zones més pròximes a la costa i per dalt queden els núvols mitjans i alts.

Boc

Ara la pregunta és quant de temps duraran. Han de canviar les condicions meteorològiques perquè es desfacen. L’entrada de vents de mestral des del nord de la Comunitat afavorirà la ventilació i la desfeta de les boires, però al sud de la Comunnitat, on el vent encara bufarà de gragal, d’origen marítim, tardaran més en despareixer.

COMUNITAT Hui-doble  03-3-15
Demà dijous el mestral s’encarregarà de desfer les boires i deixar bona visibilitat. Ara be, també notarem com baixen les temperatures sobretot les nocturnes.

A partir de divendres tindrem temps estable i anticiclònic, amb vents fluixos del sud-est (xaloc) que portarà alguns núvols a la costa, però com comentavem els últims dies tot i que podrem tindre núvols d’estancament a la costa no serán obstacle perquè tant a Castelló (diumenge és la Romería de les Canyes) com a València pugam disfrutar de dies de festa amb sol i bones temperatures.

Aci vos deixe les previsions fins dilluns.

Previsio Magdalena (dimecres 4)

Previsio Valencia falles (dimecres 4)

 

Passeu molt bon dia!!

Política de cookies
Usem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència d'usuari. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.