La DANA dispara els avisos
octubre 6, 2022
Començar el dia amb avís groc a tota la Comunitat Valenciana ens dona una idea de l’oratge que ens espera durant tota la jornada de hui.

Pluges que localment poden ser d’intensitat moderada o forta fruit de la DANA que està situada al nord d’Àfrica i que hui es vorà reactivada pels vents de llevant que li aportaran la humitat necessària per deixar precipitacions generals ( i esperem que generoses però no desgavellades).
La inestabilitat anirà estenent-se per bona part de la Comunitat avançant de sud a nord. Durant el matí les pluges més importants cal esperar-les a la mitad sud del territori i de vesprada a la mitad nord.
El descens de les temperatures que es va iniciar ahir tindrà continuïtat demà quedant l’ambient prou més fresc


Per a demà divendres Aemet manté l’avís groc per pluges localment fortes i tronades a València i Castelló.

De nou un dia gris i plujós amb temperatures marcant valors de tardor i amb núvols amenaçant en donar registres importants a València i Castelló. Els acumulats podran superar els 20 litres per l’interior en només un hora i superar els 40 a la costa.


El cap de setmana començarà amb restes de núvols i pluges residuals als litoral de Castelló i València. s’obriran clars a migdia però l’atmosfera encara mostrarà símptomes d’inestabilitat i de vesprada cal esperar ruixats de distribució molt irregular al nord i per l’interior.
Diumenge farà més sol i pujaran les temperatures encara que de vesprada les previsions tornen a donar ruixats i tronades a les muntanyes del nord, i l’inici de la setmana també vindrà determinat per un oratge variable, incert, insegur i segurament tempestuós.

Passeu bon dijous…ploga o faça sol, faça fred o calor
