Anem a pitjor
diciembre 21, 2022
L’oratge que estem tenint estos dies i el que tenim per davant fa que molta gent puga parlar de ‘bon oratge’ però personalment pensé que no està fent ni farà bon oratge i que va a pitjor perquè al desembre i al gener és normal que un anticicló abrace tota la Península Ibèrica proporcionant oratge estable i que les boires siguen les protagonistes a primera i última hora del dia (fins i tot que a algunes zones com ara la vall de l’Ebre o punts de Castella no es desfacen en tot el dia).
El que no és tan normal són les temperatures que anem a tindre els primers dies de l’hivern, els dies de Nadal.
Venim d’una temporada on els fronts atlàntics han estat enviant-nos ponents i deixant altes les temperatures a la Comunitat Valenciana i ara és l’anticicló qui ens envía vents de ponent que sense bufar amb molta força ens fan arribar una massa d’aire des del nord d’Àfrica que ens farà anar quasi en mànega de camisa al centre del dia des de hui mateix
Al cel vorem pinzellades de núvols alts i potser algun banc de boira a primara hora però el vent de component oest s’encarregarà de desfer les boires i de fer pujar encara més les temperatures.


Per cert, l’hivern comença hui de forma oficial quan falten 12 minuts perquè els rellotges arriben a les 11 de la nit
Tindrà una durada de 88 dies i 23 hores fins que la primavera comence el 20 de març
A la posta de sol podrem vore fins a 5 planetes a l’inici de l’hivern però Mercuri i Saturn desapareixeran del cel a l’inici de gener i de febrer respectivament
Si els núvols i el fred no ho impedixen tenim dos pluges d’estrelles, la dels Úrsids i la de les Quadràntids que a més coincidirà quan la Terra i el Sol estan més pròxims (el 4 de ener és el moment de máxima proximitat. 5 milions de quilòmetres menys que al juliol)

I demà dijous pujaran tant les mínimes com les màximes. A la costa les temperatures nocturnes quedaran entre els 11 i els 15 graus, i per l’interior difícilment baixaran dels 5 raus.
Al centre del dia els termòmetres tocaran o superaran els 20 graus a la costa i a les comarques centrals mentre que per l’interior i a les zones de muntanya quedaran entre els 15 i els 19 graus


Divendres encara podran pujar un poc més les temperatures i el cap de setmana de Nadal l’oratge es mantindrà estable i les temperatures tot i baixar només ho faran dos o tres graus.

Passeu bon dimecres…ploga o faça sol, faça fred o calor.
