El temporal va a més

noviembre 27, 2020

Tenim els ingredients perfectes perquè les pròximes hores siguen molt plujoses

1-El llevant bufa cada volta més fort i amb més rocerregut sobre la mar deixan-la més alterada i aportant humitat als núvols (pot ser la que li faltava fins ara)

2-En altura tenim un embossament d’aire fred, una DANA, que s’encarrega d’aportar inestabilitat a l’atmosfera

3-En tercer lloc hem de tindre en compte qüestions geografiques com el relleu d ela Comunitat Valenciana i el fet que la massa d’aire que ens arriba ha passat pel nord d’Àfrica arribant seca i càlida al Mediterrani d’on afaga molta humitat.

O siga, els principals factors que integren una gota freda que cal esperar deixe pluges importants i generals a bona part de la Comunitat. De fet hi ha avís taronja d’Aemet per pluges que poden deixar 30 litres en apenes un hora i més de 8 en 12. Al sud l’avís és grog.

Així queda reflectit a la nostra previsió i així quedaran les temperatures

Demà dissabte el dia començarà gris i plujós però amb el pas de les hores i sobretot a partir de la vesprada començaran a obrir-se clars pel nord i el sud. A la costa i sobretot al litoral del sud de València i del nord d’Alacant les pluges poden durar bona part de la jornada i localment encara pot ploure amb inensitat moderada o forta.

Diumenge serà el sol qui predomine a la major pat de la Comunitat tret del sud de València i del nord d’Alacant on encara podrà ploure.

L’inici de la setmana no acaba de fer net perquè dilluns augmentarà la nuvolositat a partir de migdia i durant la vesprada portant pluges al sud. El dimarts serà més probable que ploga en punts de la costa.

Tingueu bon divendres…ploga o faça sol, faça fred o calor.

 

Política de cookies
Usem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència d'usuari. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.